kontakt - novalja.infokontakt Home - Novalja.infohome

će vam poslati svoje
ponude.

Korisni linkovi  Aktivni turizam | Biciklizam i biciklističke staze otok Pag

Preko 115 km duge mountain bike staze i ljepota krajolika zadovoljit će ljubitelje biciklizma. Biciklizam je već odavno u aktivnoj ponudi turista koji posjećuju otok Pag, a mnogi zaljubljenici u vožnju biciklom dolaze i uživaju u ljepotama otočnog krajolika. Prema njihovim riječima, teško je reći koja je staza ljepša, koja je atraktivnija. No, u jednome se svi slažu – doživljaj vožnje biciklom po otoku je jedinstven. Uređeno je ukupno 14 biciklističkih staza i to:

1. Staza | 18.600 m

Vodice (Pag plaža) - Sv. Jerolim - Gajac - Škunca (Novalja)

Staza započinje od gradske plaže u Pagu kroz naseljeno područje do 4 km dužine gdje se usput možete odmoriti, popiti osvejžavajuće piće, pojesti nešto lagano u restoranu i nastaviti dalje. Na 5,7 km staze sa lijeve strane je planinarska markacija koja označava put za Sv. Vida. Ako ne želite voziti težim putem, produžite dalje do Staza Vodice (Pag plaža) - Sv. Jerolim - Gajac - Škunca (Novalja) | 18.600 m15-tog meridijana koji se nalazi na 6,3 km ove staze. Paralelno uz stazu nalaze se lijepe uvale i plaže, no prilazi do njih su vrlo strmi tako da vam savjetujemo da pričekate neki bolji i pristupačniji dio sa kojeg ćete se uputiti na kupanje. Na pola puta od početka staze nalazi se izvor bistre, pitke velebitske vode i nudistička plaža Sv. Duh (FKK) na kojoj se možete osvježiti na 11,4 km. Na 12,9 km kod kapele Sv. Jerolim možete se odmoriti u hladovini crnogoričnih stabala i krenuti prema kraju staze u mjestu Novalja. Vozeći se laganim usponom prema Kaštelu, sa lijeve strane vidi ornitološki rezervat, a 1 km dalje sječete prometnicu koja vodi u turističko naselje Gajac (skretanje lijevo). Ostanete li na stazi nakon kraćeg uspona makadamom doći ćete ispred mjesta Novalja.

2. Staza | 6.930 m

Slana staza, Stari grad - Gorica

Ova staza je idealna kao prečica za dolazak na cestu koja vodi do Vlašića ili Povljane čime se izbjegava vrlo prometna cesta od Paga prema Zadru. Na 1 km sa desne Slana staza, Stari grad - Goricastrane nalazi se stari grad Pag, a 200 m dalje je makadam staza bez težih uspona. Osobiti doživljaj je vožnja do solišta. Za prelazak biciklima do solane i posjet solani potrebno je kontaktirati dan ranije TZ Pag. Zadnjih tristo metara do izlaska na cestu je uska zemljana staza kroz trstiku. Skretanje lijevo vodi vas do Gorice udaljene 600 m a desno prema stazama "Ptica" Veliko blato - "Smokvica" - "Prutna" - "Rt Dubrovnik".

3. Staza | 6.900 m

Stari grad - Košljun

Dio staze do skretanja za Košljun je isti kao i "Slana staza". Na 4,3 km kada skrenete za Košljun, očekuje vas kraći, ali strmiji uspon makadamom duljine 500 m. Kada se popnete pruža se pogled na solišta, a u nastavku se spuštate većim dijelom asfaltnom cestom do mjesta Košljun. Nazad u Pag možete voziti cestom kroz živopisan otočni pejzaž, ali istovremeno morate biti na oprezu jer ste svih 9 km njene duljine uključeni promet. Zadnja 3 km staze su dio glavne ceste za ulazak u Pag, prekrasan, ali i opasan spust koji preporučujemo samo iskusinijim biciklistima.

4. Staza | 5.700 m

Ptica - Veliko blato

Ako ste krenuli iz Paga stazom "Slana staza" (desno skretanje na njenom izlazu), nakon 4 km dovest će vas do skretanja na ovu stazu. Izrazito atraktivna za sve kategorije, vožnja asfaltom, uskom, slabo prometnom cestom. Vožnja duga 2,9 km dovodi vas u područje ornitološkog rezervata. Izlaz staze je na 5,5 km od zanimljivog mjesta Vlašići. Uz prekrasnu plažu nalazi se i ljekovito blato. Prije Vlašića skretanje desno vodi vas u Smokvicu i na stazu "Smokvica".

5. Staza | 7.000 m

Smokvica

Uska, asfaltna cesta duga 1,2 km od Vlašića do Smokvica kroz ovčje pašnjake i osamljene male pješčane plaže, dovesti će vas na početak jedne od težih staza, ne zbog svoje duljine već zbog nepristupačnog terena i oštrog kamenja. Ova staza zahtijeva veliku izdržljivost kako za vas tako i za bicikle. Nakon prijeđenih 4,5 km ne preporučamo silaženje sa bicikla i šetnju kamenim okolišem zbog mogućeg susreta sa jedinim otrovnim stanovnikom otoka (zmijom poskok). Sav trud biti će nagrađen predivnim zelenim završetkom staze. Nakon 5,5 km nalaze se drvena vrata koja treba zatvoriti za sobom. Staza završava na početku staze "Prutna" a udaljenost od Povljana je samo 1 km lagane vožnje.

6. Staza | 7.600 m

Prutna

Na cijeloj stazi nema nikakvih objekata niti izvora vode, stoga se za vožnju dobro pripremite, kupite piće u Povljani ili napuniti bidone. Nakon 1 km od Povljane skretanje desno znači da ste na ovoj stazi. Skretanje lijevo vodi vas na stazu "Smokvica". Nakon 1,5 km su velika vrata koja treba za sobom zatvoriti, tu počinje i lagani uspon makadamskom stazom. Vozite se cijelo vrijeme kamenim okolišem po samom vrhu malenog poluotoka Prutna. Cijeli okoliš je išaran ogromnim dalekovodima. Na kraju staze pruža se pogled na Paški most.

7. Staza | 4.800 m

Rt Dubrovnik

Prvi dio staze vozi se uz obalu kroz šumarak na čijem rubu je plaža. Nakon 1 km potrebno je za sobom zatvoriti vrata na ogradi. Po stazi prekrivenoj oštrim kamenjem počinje lagani uspon. Nema hladovine, niti mogućnosti okrijepe. Sa vrha staze pruža se prekrasan pogled na Košljunski zaljev sa desne strane. Bez obzira na težinu staza nije preduga. Za svaki slučaj potrebne su rezervne zračnice jer oštro kamenje i trnje mogu lako probušiti gume. Zadnji dio staze vodi pored pastirskih kućica i torova. Izlaz staze je na cesti za Povljanu koja se nalazi na 1 km, a na 400 m udaljenosti je i staza "Ptica" Veliko blato.

8. Staza | 4.500 m

Šimuni - Uvala Girenica

Ovu stazu koristite i kao prečicu za Mandre. Na početku staze sa lijeve strane je odvojak za kamp i plažu u Šimunima. Nakon 2,6 km uska, asfaltirana staza siječe cestu Kolan - Mandre. U sezoni je potreban oprez jer je do toga dijela staza vrlo uska i ograđena kamenim zidovima, te je mimoilaženje sa drugim sudionicima otežano. Nakon raskršća nalaze se dvije makadamske staze koje vode do Uvale. Prva vodi ravno do Uvala, a druga počinje nakon vožnje prema Mandrama (400 m) po cesti. Najprije laganim, a kasnije nešto oštrijim spustom dolazite u prekrasnu uvalu Girenica, gdje se možete okrijepiti u restoranu, ali samo u sezoni.

9. Staza | 2.500 m

Kolan

Ako krećete iz Kolana ova staza vas upućuje na dolazak na stazu Vodice - Sv. Jerolim - Gajac - Škunca, skretanjem desno dolazi se u Pag, a ako nastavite ravno stižete u Novalju. Staza je kratka, zanimljiva zbog vododerina i visoke trstike, te vožnje kroz polja. Prijevoj prema mjestu Mandre je vrlo težak i preporučujemo ga samo onima sklonijima ekstremnijim oblicima sporta ili vrlo iskusnim biciklistima. Tako možete doći na stazu Šimuni - Uvala Girenica, ili ako ste krenuli iz Paga, nakon Sv. Jerolima skretanje lijevo dovodi vas na ovu stazu za Kolan. U Kolanu se možete osvježiti ili kupiti domaće proizvode: paški sir, prošek, skutu.

10. Staza | 10.500 m

Kamenolom

Staza kreće sa ruba Stare Novalje, prije trajektnog pristaništa na lijevoj strani, potrebno je za sobom zatvoriti velika vrata. I tada krećete na avanturu dugu 10,5 km. Nakon 500 m težeg uspona vožnja se nastavlja makadamskom cestom. Na prvom odvojku (800 m), možete se spustiti do prekrasne plaže. Ako ste ipak odlučili svladati ovu stazu uponi se smjenjuju sa spustovima nakon 5 km se "smiruje". Na 6,8 km nalazi se kamenolom. Na 7,4 km nalazi se sa lijeve strane odvojak do pojilišta za ovce. Možete tamo napraviti kratki odmor ili nastaviti do drugog kamenoloma, došli ste na kraj 10,5 km staze. Par stotina metara dalje nalazi se cesta koja vodi od Zigljena prema Novalji. Ako skrenete lijevo za Zigljan nakon 2,1 km je skretanje desno prema UFO parku. Skretanjem desno na kraju ove staze, dolazite na prekrasan spust. Nakon 1350m skretanje lijevo vodi vas do Caske, a dalje uz obalu po kamenoj stazi još 1000 metara do poznate plaže Zrće sa raznim sadržajima : beach club Calypso, fast food, osvježavjuća pića. Također možete provjeriti svoj e-mail.

11. Staza | 2.800 m

Novaljsko polje
Staza je pogodna za sve ljubitelje prirode staza i za obiteljsku vožnju. Nakon 1,7 km od centra Novalje možete uživati u manjim usponima i vožnji preko malih mostova. Ne morate se držati označenog dijela staze, nego se možete poigrati presjecanjem raznih smjerova unutar polja. Zahtjevniji mogu otići na stazu "Vinske staze" ili nadopuniti ugođaj izletom do Caske.

12. Staza | 4.400 m

Vinske staze
Zbog oštrih uspona ova staza zahtijeva potpunu koncentraciju i dobru kondiciju. Na kraju staze možete uživati u pogledu na Novaljsko polje. S lijeve strane nalazi se vinski podrum. Izvrstan meni u isto takvom ambijentu biti će vam dovoljna nagrada.

13. Staza | 13.200 m

Caska - Metajna - kanjon Ručica
Ova staza je ujedno i prometnica. Nemojte je zaobići (uz dodatan oprez, svakako) jer nudi prekrasan ugođaj vožnje. Užitak je voziti se na 20 - 30 m n/m uz polja i pogled na Paški zaljev. U Kustićima i Zubovićima na pola staze moguće se okrijepiti, a duž cijele staze gdje god da se spustite do mora možete napraviti pauzu i okupati se. U Metajni svakoko probajte velebitsku vodu ili izvrsne pržene girice. Iz Metajne skretanje lijevo vodi vas nakon 2 km do uvale Ručica i prekrasne plaže. Kod Slaveka (Grill Kanjon) možete jesti, piti i odmoriti se bez obzira u koje vrijeme došli. Dok se budete kupali na plaži zvuk velikog zvona navjestit će da su vam ručak ili večera spremni. Uživajte !

14. Staza | 20.000 m

Novalja - Lun
I ova staza je ujedno i prometnica. Svakog biciklistu razveseliti će vožnja od Novalje do Luna. Bez obzira na duljinu, moguće je potražiti odmor skretanjem lijevo (ako idete iz Novalje) do plaža Potočnica ili Jakišnica. Poseban doživljaj je vožnja zadnjim dijelom staze pored stabala masline starijih i više od 1000 godina !! Lun je prekrasno mjesto gdje se možete okrijepiti u restoranima koji nude specijalitete.